Pełny zapis audio jednego z kontrowersyjnych koncertów w Sun City (Republika Południowej Afryki), który odbył się 19 października 1984 roku. Jeden z lepszych bootlegów jakie posiadają fani Queen. 

Zespół – mimo zdecydowanego odcięcia się od polityki – został skrytykowany przez muzyczny świat za występy w RPA, ze względu na politykę apartheidu, prowadzoną przez władze. 99% publiczności stanowili biali. 

To soundboard stereo przedostatniego występu w Afryce Południowej. Choć nagranie jest w świetnej jakości, to jednak troszeczkę brakuje do doskonałości, prawdopodobnie ze względu na kiepski transfer taśmy. Pierwsza strona 90-minutowej kasety ukazała się w 2009 r., a długo wyczekiwana druga część wreszcie wypłynęła w 2015 r. Love of My Life ucina się w połowie, więc ciężko stwierdzić czy medley Stone Cold Crazy i/lub solo Briana zostało tamtego dnia zagrane.

Źródło: QueenLive.ca

To wspaniałej jakości nagranie udostępnił Anthony (City-in-the-sun) na Queenzone.com w dwóch plikach mp3, stronę A w 2009 r., a stronę B w 2015 r. – wielkie dzięki!

Jednakże pliki mp3 miały kilka wad – pierwsza część odtwarzała się zbyt wolno, posiadała znaczne ilości szumu w tle. Druga część odtwarzała się zbyt szybko, także posiadała zauważalne ilości szumu tła, a także kilka błędów cyfrowych – parę drobnych przeskoków oraz kilka powtórzeń, zwłaszcza w Hammer to Fall, Crazy Little Thing Called Love, Bohemian Rhapsody i – co najbardziej zauważalne – Radio Ga Ga (jestem pewien, że wszyscy odnotowali „through teeteeteeteenage”).

Korekcja prędkości pierwszej części, autorstwa Ale Solana, została udostępniona w 2009 r. Stosownie do jego adnotacji, wziął oryginalny plik mp3, poprawił prędkość w GoldWave, podzielił ścieżki i przekonwertował je do formatu FLAC (level 8) za pomocą Trader’s Little Helper. Przesłuchałem tę wersję, podobała mi się prędkość, ale nie tknięto szumu. Nie znoszę szumu. Dlatego też wziąłem jego pliki FLAC, stworzyłem z nich jeden wielki plik wav, usunąłem część szumów (nie całość – zawsze dbam o to, żeby nie zdeformować za bardzo brzmienia) w Cool Edit Pro i stworzyłem z tego nowe pliki wav. Nowe pliki wav zostały przekonwertowane za pomocą Trader’s Little Helper do FLAC (level 8).

Druga część stanowiła większe wyzwanie. Najpierw musiałem poprawić prędkość, potem usunąłem część szumu, wszystko ponownie za pomocą Cool Edit Pro. Ostatnie kawałki są zniekształcone, zapewne ze względu na zbyt głośny transfer taśmy, szczęśliwie CEP ma przyjemną funkcję zatytułowaną „restored clipped audio”, naprawdę podoba mi się rezultat. Następnie cały plik został podzielony na części (jeden plik na jedną piosenkę) i w każdej jednej ścieżce usunąłem wszystkie przeskoki i kliknięcia, które udało mi się znaleźć. W niektórych utworach, zwłaszcza Hammer to Fall, Crazy Little Thing Called Love, Bohemian Rhapsody oraz Radio Ga Ga, usunąłem wszystkie powtórzone fragmenty. Ostateczne pliki wav zostały przekonwertowane do plików FLAC (level 8) w Trader’s Little Helper.

Ostrzegam – jeśli nie odpowiada Wam usuwanie szumu, to ta obróbka nie jest skierowana do Was.
Ponadto – udostępniam to jako FLAC, ale pamiętajcie, że źródło to mp3.

Dodałem mały bonus – Marknow udostępnił jakiś czas temu wywiad z irlandzkiego radia z 1986 r., poświęcony Sun City, ponownie zredukowałem szum i poprawiłem prędkość, ten wywiad dodałem jako bonus do CD 2.

Źródło: QueenZone.com

Tracklista:

CD 1

1. Machines (or ‚Back To Humans’) [tape intro]
2. Tear It Up
3. Tie Your Mother Down
4. Under Pressure
5. Somebody To Love
6. The March of The Black Queen (improvisation)
7. My Fairy King (improvisation)
8. Killer Queen
9. Seven Seas of Rhye
10. Keep Yourself Alive
11. Liar
12. Impromptu
13. It’s A Hard Life
14. Dragon Attack
15. Now I’m Here (cut)

CD 2

1. Is This The World We Created?
2. Love Of My Life (cut)
3. Another One Bites The Dust
4. We Will Rock You (improvisation)
5. Hammer To Fall
6. Crazy Little Thing Called Love
7. Bohemian Rhapsody
8. Radio Ga Ga
9. I Want To Break Free
10. Jailhouse Rock
11. We Will Rock You
12. We Are The Champions (cut)
13. Bonus – Interview with Brian and Roger about Sun City

DOWNLOAD:

https://1fichier.com/?epzpi28dgc

https://1fichier.com/?b05d1pg39o

lub

https://mega.co.nz/#F!qo0FVARY!HFRrUrm2zFgipWafmgDpuw

NA YOUTUBE: