original_resize_720_360

Little Freddie Goes to School – nowy utwór z wokalami Freddiego, autorstwa irlandzkiego kompozytora Stuarta Leathema, w którym Leathem muzycznie wyobraża sobie podróż młodego Freddiego Mercury’ego do szkoły z internatem w Indiach. Zwrotki śpiewa irlandzka wokalistka Esther Trousdale, w refrenach pojawia się głos Freddiego.

DO POSŁUCHANIA: SPOTIFY

Utwór wykorzystuje dwie rzadkie ścieżki wokalne Freddiego wzięte z oryginalnych sesji do albumu Barcelona: „When this old tired body wants to sing” – z nocnego jam session oraz fragment a capella z „The Golden Boy”.

10% z każdego zakupionego singla zasili konto The Mercury Phoenix Trust, organizacji charytatywnej poświęconej HIV i AIDS, powstałej po śmierci Freddiego w 1991 r.
„Jako kompozytor nie piszę zbyt wielu piosenek, zazwyczaj wielkie nowoczesno-klasyczne prace w stylu Mike’a Oldfielda” – wyjaśnia Leathem – „Bardzo jednak podziwiam Freddiego, zwłaszcza jego dokonania jako członka Queen, i miałem szczęście nazywać jego producenta Davida Richardsa moim przyjacielem.

„Zawsze uderzało mnie jak niewiele w jego muzycznym stylu było nawiązań do czasów jego dojrzewania. Jedynym nawiązaniem wydaje się być „Mustapha” z albumu Jazz, ale poza tym jego dziecięce korzenie pozostawały pilnie strzeżone.”

„Mam przyjemność regularnie współpracować z cudowną wokalistką Esther Trousdale i postanowiłem napisać piosenkę o podróży Freddiego do szkoły z internatem w Indiach, obsadzając ją w roli głównego wokalu. W założeniu chciałem dokonać fuzji etnicznego instrumentarium z nowoczesną syntezą i stworzyć coś innego niż cokolwiek co Freddie skomponował (w sensie brzmienia).”

„Wiedziałem o istnieniu ścieżki ‚When This Old Tired Body…’ i zauroczyła mnie energia w wokalu Freddiego. Zdawała się pasować idealnie do kawałka, który tworzyłem i – po umieszczeniu w kompozycji – słuchacz zostaje poprowadzony przez życie Freddiego, od niepewnych jego początków aż po sam koniec, gdy zmagał się z chorobą.”
„Generalnie utwór stanowi hołd dla nieśmiałego chłopca, który osiągnął niesamowite rzeczy. Ma na celu także sprawić wrażenie, że oboje wokaliści śpiewają utwór stojąc na tej samej scenie, wspierani przez mieszankę indyjskich/azjatyckich/zachodnich muzyków.”
„To alternatywny hołd dla wspaniałego artysty, który ma w nim swój obłędny udział.”
„Mam nadzieję, że wywoła to uśmiech na twarzach słuchaczy i zrobi trochę dobrego dla Mercury Phoenix Trust.”

W oparciu o: queenonline.com