Brian postanowił na jakiś czas wycofać się z życia publicznego. Przyczyną jest bliżej nieokreślony stan zdrowia gitarzysty.

21 października 2016 r. Brian za pośrednictwem swojego bloga (soapboxa) poinformował o odwołaniu zaplanowanej na grudzień trasy koncertowej z Kerry Ellis po Wielkiej Brytanii.

Jest nam bardzo przykro ogłosić bliżej nieokreślone przełożenie terminów naszych koncertów „przy blasku świec”, zaplanowanych na grudzień. Jest to decyzja, nad którą długo się zastanawiałem, ale koniec końców stała się ona nieunikniona. Udało mi się dokończyć trasę Queen i Adama Lamberta w Azji, ale zmagałem się z trwałą chorobą, która odbiera mi moją energię i moją wolę. Znalazłem się obecnie w punkcie, w którym nie czuję się na tyle pewny siebie, by dawać zaplanowane koncerty na należytym poziomie. Dość mocno doradzano mi odpoczynek i kurację, zamiast grania i ryzykowania „omdlenia w czasie pracy”, co byłoby prawdziwą tragedią. Jestem przekonany, że o wiele lepszym jest podjęcie decyzji o odwołaniu koncertów zawczasu, zwrot fanom pieniędzy za bilety i umożliwienie naszej ekipie przearanżowanie planów na grudzień.
Ze szczerymi przeprosinami,
Bri

Następnego dnia pojawiła się kolejna notka, w której Brian podziękował fanom za troskę:

Chciałem zostawić kilka słów podziękowań dla waszych ciepłych wiadomości i życzeń, moi drodzy. Obecnie czuję się bardzo wyczerpany i podjąłem decyzję o wykreśleniu z terminarza wszelkich zobowiązań, aż do końca roku. Dziś wyjeżdżam na pokładzie wielkiego stalowego ptaka, by w bezpiecznym miejscu podładować akumulatory. Muszę wyłączyć telefony i odciąć się na jakiś czas od mediów. Przepraszam wszystkich zaangażowanych w wydarzenia, które opuszczę. Muszę się odizolować i postawić na leczenie – czasami nie ma wyboru.

Dziękuję Wam wszystkim.

Z miłością,

Bri

ornament