Wywiad z Dexterem Fletcherem – reżyserem Bohemian Rhapsody

Nie wie czy to on czy Bryan Singer zostanie uznany za reżysera filmu, ale mówi „to nie ma znaczenia”. Dexter Fletcher został ogłoszony nowym reżyserem 6 grudnia 2017 r., w dniu pomiędzy zwolnieniem Singera – jak donoszono, ze względu na jego spór z odtwórcą głównej roli Ramim Malekiem – a oskarżeniem go o molestowanie seksualne.

'Murder on the Orient Express' film premiere, Arrivals, London, UK - 02 Nov 2017
fot.: indiewire.com

Prace nad filmem Bohemian Rhapsody rozpoczęły się w 2010 r. Na pewnym etapie produkcji Fletcher został obsadzony do wyreżyserowania filmu dla Sony. Producenci podziwiali jego Sunshine on Leith z 2013 r. – adaptację musicalu zbudowanego wokół przebojów zespołu The Proclaimers. W marcu 2014 r. portal Deadline podał, że Fletcher opuścił produkcję ze względu na różnice artystyczne z producentem Grahamem Kingiem, które dotyczyły również tego czy film powinien mieć kategorię R [film niedozwolony dla osób poniżej 17. roku życia, bez nadzoru opiekuna. Kategoria nadawana za używanie mocnego języka, ukazywanie nagości dla celów seksualnych oraz prezentowanie narkomanii – przyp. QP].

Zaszliśmy dość daleko z moją wersją Bohemian Rhapsody, jednak niestety nie została ona nigdy zrealizowana. Kiedy pod koniec zeszłego roku pojawiła się luka do uzupełnienia, producenci odezwali się do mnie, ponieważ wiedzieli, że znam materiał oraz że byłem już zaangażowany w produkcję. Powiedzieli coś w stylu: „Słuchaj, to jest film, który musi zostać ukończony” i postanowili zaufać mi w tej kwestii. Zaangażowałem się w produkcję podczas ostatnich kilku tygodni głównych zdjęć oraz edycji i tego typu drobnych rzeczy. Miałem to szczęście, że mogłem mieć na coś wpływ, ale sprowadzało się to do oglądania tego, co już zostało nakręcone i na byciu częścią tego czegoś. To nie była zmiana i wymyślanie na nowo koła.

– Dexter Fletcher

Jak sam twierdzi, głównym zadaniem Fletchera było nieignorowanie tego co osiągnięto. Oglądał dwa ukończone akty dobrego filmu i nie mógł ich zaprzepaścić.

Co ciekawe, podczas prezentacji pierwszego zwiastuna filmu przez Kinga i Maleka na Fox CinemaCon w Las Vegas, ani Singer ani Fletcher nie byli obecni, nie padło również słowo „reżyser”. Na pytanie czy Directors Guild of America [zrzeszenie dbające o interesy reżyserów filmowych i telewizyjnych w USA; DGA – przyp. QP] przyzna mu reżyserię filmu, Fletcher odpowiada:

Nie wiem i koniec końców nie uważam, by było to szczególnie istotne. Myślę, że ten film powinien być oceniany przez pryzmat samego siebie i to jest najważniejsze. (…) Jestem dumny z tego, że mogłem być jego  częścią i byłem w stanie pomóc ukończyć coś, co uważam za świetny film. Właśnie dlatego zaangażowałem się w ten projekt.

– Dexter Fletcher

DGA w swoich kontraktach ma restrykcyjną klauzulę, zgodnie z którą każdy film może mieć tylko jednego reżysera (bądź jednostkę reżyserującą w przypadku ustanowionych duetów reżyserskich) dla celów ochrony. Niezależnie od rozwiązania tej kwestii, Fletcher uważa, że film jest „wynikiem połączenia poszczególnych części” i przewiduje:

Każdy będzie zadowolony z efektu końcowego, gdyż to świetny film, a Rami jest jego objawieniem (…), prawdziwą siłą napędową.

– Dexter Fletcher

Rozmawiała: Jenna Marotta
Źródło: Indiewire
Opracowanie i tłumaczenie: mike

ornament

 

 

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

w

Connecting to %s